Rīgas valstspilsētas Sociālās aprūpes centrs "Stella maris" (turpmāk – Centrs) ir tiesīgs uzņemt tikai Rīgas pašvaldības iedzīvotājus, kurus nosūtījis Rīgas Sociālais dienests rindas kārtībā. Centram nav informācija par Rīgas Sociālā dienesta klientu, kuri vēlas saņemt Centra pakalpojumu rindas kārtas skaitli vai vietu rindā. Jautājumos par rindu Centra pakalpojuma saņemšanai Centrs lūdz vērsties Rīgas Sociālajā dienestā.
Jaunu klientu uzņemšana Centrā notiek no pirmdienas līdz ceturtdienai (piektdien neuzņemam), darba laikā no 10.00:00-15:00, iepriekš saskaņojot konkrētu uzņemšanas laiku ar Centra sociālajiem darbiniekiem. Personai iestājoties, jābūt līdzi personu apliecinošam dokumentam – pasei vai personas apliecībai (ID). Pirms personas iestāšanās Centrs aicina parūpēties par norēķinu kontu atvēršanu bankā uz aprūpējamās personas vārda.
Iestājoties līdzi ir jābūt:
- izrakstiem no ģimenes ārsta par lietojamajiem medikamentiem un cita informācija par veselības stāvokli,
- informācija par invaliditāti, ja tāda noteikta;
- informācija par pilnvarām, bāriņtiesas lēmumiem, ja tādi noformēti.
Klientu uzņemšanā piedalās Centra Veselības aprūpes nodaļas vadītājs, sociālais darbinieks, sociālais aprūpētājs un saimniecības pārzinis.
Centrs uzņem arī citu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju klientus (turpmāk – SAC), kurus Centra pakalpojuma saņemšanai nosūtījis Rīgas Sociālais dienests.
Lai citu SAC klienti varētu pārcelties uz Rīgas sociālās aprūpes centru “Stella maris” ar iesniegumu par pakalpojuma sniedzēja maiņu un izteiktās vēlmes pamatojumu jāvēršas pie tā SAC, kurā atrodas, vadītāja.
SAC pēc iesnieguma saņemšanas, to pārsūta RSAC “Stella maris”. RSAC “Stella maris” sniedz informāciju SAC par gatavību uzņemt iesnieguma iesniedzēju. Šādos gadījumos citu SAC klientu pieteikumu rindu, ja ir vairāki pieteikumi, koordinē Centrs.
Tad, kad Centrā ir atbrīvojusies vieta, iesnieguma iesniedzēja SAC sazinās telefoniski un vienojas par pārcelšanās dienu un laiku. Personai, kura pārceļas iestāšanās dienā ir jābūt personu apliecinošam dokumentam, kā arī Rīgas Sociālā dienesta nosūtītiem dokumentiem, uz kā pamata piešķirts pašvaldības SAC pakalpojums.
Klients pēc uzņemšanas Centrā 3-5 dienas atrodas NOVĒROŠANĀ veselības stāvokļa monitoringa veikšanai.
Ģimenes ārsts Edvīns Bunkas pieņem katru otrdienu no plkst. 12.00 līdz 15.00.
Centra klientu pensijas, t.sk. piemaksas pie pensijas, valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta, 15 % daļu izmaksā 5 darba dienu laikā pēc tam, kad Valsts Sociālās apdrošināšanas aģentūra ir ieskaitījusi naudu Centra bankas kontā.
Klientu pensijas izmaksa tiek veikta, pārskaitot naudu uz klienta bankas norēķinu kontu, pilnvarotās personas bankas norēķinu kontu vai skaidras naudas izmaksas veidā (tas var aizņemt ilgāku laiku).
Cienījamie klienti!
Centrs aicina parūpēties par bankas norēķinu kontu atvēršanu.
Gadījumos, kad klients pensijas izmaksas dienā neatrodas uz vietas Centrā un viņam nav bankas norēķinu konts, nauda tiek deponēta. Klientam atgriežoties Centrā, naudas izmaksa tiek nodrošināta 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā.
Prombūtņu veidi:
- Centra klienti var doties ārpus Centra, lai dotos pastaigā, iepirkties vai ciemos, kas nepārsniedz diennakts gaišo laiku, informējot par iziešanu Centra dežurantu vai apsargu.
- Centra klientam ir tiesības doties īslaicīgā prombūtnē, kas var ilgt līdz 1 mēnesim vai 30 kalendāra dienām. Dodoties prombūtnē, klientam tiek doti līdzi nepieciešamie medikamenti.
- Centra klientiem ir tiesības doties prombūtnē, kas pārsniedz mēnesi vai 30 dienas. Šajos gadījumos Centrs ar klientu slēdz papildus vienošanos, nosakot, ka Centrs izsniedz nepieciešamo medikamentu daudzumu, kā arī naudas līdzekļus par ēdināšanu.
Centrs katru gadu izstrādā Sociālās rehabilitācijas un brīvā laika aktivitāšu plānu gadam (turpmāk – Gada nodarbību/aktivitāšu plāns), kurā apkopotā veidā tiek atspoguļota informācija par Centrā plānotajām aktivitātēm.
Tāpat arī Sociālās rehabilitācijas un brīvā laika aktivitāšu plāns tiek gatavots katrai nedēļai atsevišķi, ņemot vērā gada nodarbību/aktivitāšu plānu, kā arī pieejamos darbinieku un pakalpojumu sniedzēju resursus.
Centrā notiek individuālas mūzikas terapijas un darbojas vairāki interešu klubiņi.
Centrs nodrošina klientiem televīzijas pieslēguma pieejamību, kā arī bezvadu internetu (Wi-Fi).
Centrā tiek organizētas Klientu kopsapulces, lai nodrošinātu klientiem vienotu informāciju par Centra plānotajiem darbiem, izmaiņām normatīvajos aktos, t.sk. iekšējos normatīvajos aktos, kā arī, lai informētu par aktuālajiem jautājumiem, kas tieši attiecināmi uz Centra klientiem.
Centrā, ar rīkojumu ir izveidota Sociālās aprūpes padome (turpmāk – Padome). Padomes darbu vada Centra direktors. Padomes sastāvā ir Centra klientu izraudzīti pārstāvji, kopskaitā četri klienti, divi Centra klientu tuvinieki, pašvaldības deleģēts pārstāvis, kā arī Centra darbinieki.
Padomes sastāvs ar Centra direktora rīkojumu tiek iecelts uz diviem gadiem.
• Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums
• Ministru kabineta 02.04.2019. noteikumi Nr.138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu”
• Ministru kabineta 13.06.2017. noteikumi Nr.338 “Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem”
• Ministru kabineta 12.12.2000. noteikumi Nr.431 “Higiēnas prasības sociālās aprūpes institūcijām”
• Rīgas sociālās aprūpes centra “Stella maris” nolikums
Katru gadu novembra mēnesī tiek organizēta Centra klientu aptauja. Aptaujas laikā iegūtā informācija tiek apkopota un tās rezultāti interpretēti apkopotā veidā, lai pilnveidotu Centra sniegto pakalpojumu kvalitāti.
Pamatojoties uz Eiropas parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (vispārīgā datu aizsardzības regula) Centrs informē, ka pārzinis klienta personas datu apstrādei ir Rīgas pilsētas pašvaldība (apstrādātājs ir Rīgas Sociālās aprūpes centrs “Stella maris”), adrese: Birzes iela 54, Rīga LV-1016, tālruņa numurs 6701 2698, e-pasta adrese [email protected].
Personas datu aizsardzības speciālists ir Drošības centrs, adrese: Dzirciema iela 28, Rīga, tālruņa numurs 67012051, e-pasta adrese [email protected].
Centrs informē, ka Jums kā datu subjektam ir tiesības:
1. pieprasīt Centram piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, iesniedzot pamatojumu Jūsu lūgumam, likumā noteiktajos gadījumos lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, kā arī iebilst pret apstrādi;
2. iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā, kontaktinformācija: Rīga, Elijas iela 17, tālruņa numurs 67223131, e-pasta adrese [email protected].